söndag 18 april 2010

Jag gillar fåglar...

och det finns en del såna som jag har en nära relation till.

Jag gladdes av att bli mött av lilla vippstjärt när jag kom till torpet.
Här hemma i stan törs jag inte andas till grannarna att
jag gillar fåglar.

HSB s grannföreningar har gått ihop för att betala tusentals kronor
för att plocka bort måsäggen från taken!

En annan granne river precis skatboet för de fläckar ner hans svarta bil!

Så Heja på alla måsar!
Visst fixar ni en ny kull och ni vet väl att grannhuset är privatägt!

Och Heja på Skatfamiljen! j
Jag har ju ändå fattat att ni ville ha radhus istället för det där ruggiga höghuset!

11 kommentarer:

  1. Här väntar vi på våra hyresgäster. Talgoxen har börjat flytta in och blåmesen rekar. Det är spännande. Rödhaken sjunger som en galning.

    SvaraRadera
  2. Jag blir bara SÅÅÅÅÅ arg när jag hör något sådant. Fi f-n för manniskan! Värsta av alla djur.

    SvaraRadera
  3. Härligt med fåglar! I morse när jag gick till jobbet kvittrade dom så vackert. Tyvärr är jag dålig på att känna igen vem som sjunger.
    Har köpt en bok med fågelläten på skiva därtill, som jag tänker studera och lyssna in....

    SvaraRadera
  4. Anonym: Behöver de slåss om holken eller har ni fler?
    Lisette: Tycker exakt så jag med. dessutom ska de "picka" äggen så att de ruvar förgäves! Hue grymma får vi bli?
    Beppan: Håller med och känner inte igen sången hos så många arter. Vi väntar spänt på tornseglarna som alltid kommer sista helgen i maj!

    SvaraRadera
  5. Vi har åtta och det brukar bli fullbelagt.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar dem också... Kajor är mina favoriter, när jag var barn tog vi hand om en som skadat sig, vi släppte honom i en park sedan, han flög iväg, men långt efter kunde vi komma och gå och ropa "Kalle!" när vi såg ett kajgäng och plötsligt kom han, nerdykande och satte sig på våra axlar. Det var magiskt..
    Nu har jag ett kajbo i skorstenen i torpet, tyvärr...

    SvaraRadera
  7. Undrar om skator och måsar totalsabbat Mölndals telefonnät?

    SvaraRadera
  8. Du skulle gilla att bo här hos mig. Väldigt fågelrikt på alla sorters fåglar. vackrast är nog ändå svanarna. i går var det 17 st. kram

    SvaraRadera
  9. Anonym: När det är som mest livat i holken hör man inte telefonen!
    Shirouz: Det är så otroligt detta med Kalle du berättar. Jag känner en som tog hand om en måsunge och han hade alltid hälsning från den måsen så fort han var i närheten och den vänskapen höll livet ut.
    Bittan: Svanar är otroligt vackra men dom har jag rejält med respekt för!

    SvaraRadera
  10. Fy så gräsligt...och picka äggen så de ruvar förgäves - är sånt verkligen tillåtet?
    Vilka uschliga människor det finns! Jag fattar inte hur de kan sova på nätterna.

    SvaraRadera
  11. Christina: Dessvärre sover de gott och tror att de kan stå över naturens ordning. Ack vilket släkte vi tillhör!
    ... så var det picka istället för plocka!

    SvaraRadera