måndag 1 november 2010

Till sideboards från 50-talet

är mitt förhållande en smula tveksamt eller kluvet.

På åttitalet köpte vi ett gammalt torp, med mängder av femtiotalsprylar
inklusive sideboard i huset,
eftersom uthusen var fyllda med gamla grejer
så fick de komma in och femtitalet åkte ut!
Inser nu att det var en dyrgrip vi hade i snickarboden.


Nu har vi köpt ett annat hus, där ägarna frågade om vi ville ha några möbler.
Nej tänker jag instiktivt, inte ta nåt gammalt skräp,
men ändrade mig när jag såg syrrans förtjusning
över just denna sideboard!

9 kommentarer:

  1. Jag sympatiserar verkligen med din syrra. Så läckert. Jag är inne i en väldig 50-tals period just nu. Synd man har så ont om plats och pengar......:-)

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt 50-tals-sideboard. Jag liksom Cicki här ovan är väldigt förtjust i 50-tals-prylar, men plats och pengar fattas här också. Jag har en sån stringkorg som på bilden.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Jag vet inget om ditt...kan så klart vara Troeds. Det gjordes ju en hel massa modeller där. Finns det någon stmäpel i? Hur som helst är dte jättefint! Snygg lampa också :)

    SvaraRadera
  4. Väldigt snyggt tycker jag också. Förstår helt och fullt din syrra.

    SvaraRadera
  5. Anna: Tack för din titt! lampan fyndade jag på loppis för 100 kr.

    SvaraRadera
  6. Kvinnan och Christina: Visst, man ska lyssna på storasyster!

    SvaraRadera
  7. Japp moster Ma, jag brukar också lyssna på din syster....:)
    Kul förresten att du blivit med hus i Vackra Lysvik!

    SvaraRadera
  8. Anna: Hej och välkommen hit! Jag tycker nog att du ska lyssna till din moder!!!!!

    SvaraRadera