onsdag 18 april 2012

Lysvikshöns


Känns som jag är helt omringad av hönsägare.
Grannens höns äter mitt matavfall och eftersom jag blivit duktig på att sortera
har jag svårt att fylla en liten soptunna på en månad. (miljöpoäng?)
Nu har dessvärre räven åsikter om min avfallshantering eftersom han tog grannens alla höns häromnatten.
Hos min kompis på Skönberga har jag däremot sett nästen ett dussin små fjäderbollar ute på backen,
och hos Pennelina stoltserar det granna "Lysvikingar" vill jag lova!
... och det finns ännu fler ställen med äggproduktion eller hur Karin?

6 kommentarer:

  1. Vilken fin akvarell! Är det du som har hållit i penseln?

    SvaraRadera
  2. Ja du ma nu börjas det snart när det är vår, RING RING. Hallå är det du som har höns, kan jag få beställa kycklingar, ska kläcka åt din granne. Karin

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tavla! Älskar motivet...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du ska få massor med miljöpoäng. Förbaskade räv. Han behövde väl inte ta alla, bara så han blev mätt. Tjusig tupp du har på bilden.

    SvaraRadera
  5. Är Lysvikshönan ett av dina fina alster?
    Dröjer nog inte länge förrän du har dina egna höns;)
    Ses imorgonkväll! Bra att du påminde mig om mitt nyårslöfte!!!!! kram Mona

    SvaraRadera
  6. Christina: Ja det är min kaxiga tupp. Det känns ju häftigt med uppmuntran från ett proffs! tack tack
    Anonym: Kan du börja ruva snart?
    Kvinnan: Det är väl bekant att jag liksom Karlsson på taket gillar tupptavlor! Ps. Har du inga presentkort på Granngården?
    Cicki: Ja han måste ha dragit iväg efterrätten hem till lyan, den fulingen!
    Anonym: Jaha idag var det höns i Morgonteve oxå! De förföljer mig.

    SvaraRadera