tisdag 9 mars 2010

Internationella Kvinnodagen

passerade helt obemärkt förbi här hos Moster
... och det är hon bara så nöjd med!!!!

En dag till i mitt kvinnoliv med mitt kvinnoslit
(som jag är helt nöjd med)
utan åthävor och kommentarer.

Jag vill INTE ha nåt Grattis
Jag vill INTE ha några blommor.
Det ska bara noteras,
vilket liv kvinnor lever i med- och motgång.

Får jag lov att citera två(som tycker) kloka kvinnor.

Lisa Förare Winbladh: "Det är ingen jävla mors dag."
Anna Andin på Twitter:"Säger ni Grattis till alla med HIV på inernationella AIDS-dagen också?"
apropå att Nya moderaterna gratulerat alla kvinnor.

6 kommentarer:

  1. Ho ho, jag har aldrig hört att någon grattat, det verkar lite märkligt minst sagt...

    SvaraRadera
  2. Helt min åsikt också!
    Träffande citat - särskilt Annas...

    Det knepiga är att det över huvud taget finns kvinnodag. Är alla andra mansdagar då?

    SvaraRadera
  3. Ni tre kloka kvinnor ovan: Egentligen skulle vi nog avskaffa denna dag och försöka göra alla dagar lite bättre för både kvinnor och män...

    SvaraRadera
  4. Rätt rutet!

    Den enda jag sa grattis till var min kompis som fyller år just den 8 mars. Det är okej va?

    Läste i tidningen - apropå nyss nämnda dag - om en insändare till SvD dagen efter några kvinnor sprungit nåt lopp i Stockholm i början av förra seklet. "Kan dessa kvinnor föda barn?" stod det. Hehe!

    SvaraRadera
  5. Kesu: Helt okej!
    Jag sa också Grattis av den anledningen.
    Vi satt i söndags och mindes att en bekant så sent som på slutet av 70-talet, bytte namn och klistrade på sig mutasch för att få åka Vasaloppet!

    SvaraRadera