lördag 4 juli 2009

Musslor igen

Aldrig har jag fått så fina musslor, behövde bara slänga en enda.
Jag bor dessbättre granne (nästan) med Bryggudden, som leverera musslor och ostron till Operakällaren och så...
Jag lade dem i dubbla folieark, flingsalt, pressad vitlök, lite färsk lök och bladpesiljan ( av rätta sorten Christina) samt en klick smör och en skvätt vitt vin.

På grillen i 10 minuter!
Slurp sa det och så hade 2 pers delat ,om än ganska ojämlikt, på 52 stycken musslor!
Kanongoda!

Blir vi dåliga i magen så är INTE jag värst drabbad.

Även räkor - frysta grönländska- blir goda i folie på grillen med lite sånt där "liquid-smoke-tjosan" som man köper på flaska.
Fast med lite god aioli går ju det mesta ner...

1 kommentar:

  1. Fy så äckligt det låter. Not. Hade säkert kunnat pilla i mig alla 52 musslorna alldeles själv.

    SvaraRadera