torsdag 9 juli 2009

Rutiga kokboken

Tanten hade en nyöppnad loppis i trädgården.
Hon hade skyltat så dåligt att alla for till grannen.
När jag väl hittat rätt kom också grannen dit och sa:
"Nu du Majvor flyttar jag din skylt för jag har INGEN LOPPIS!"


I alla fall hade hon Rutiga Kokboken, den vegetariska som är en bibel för veggisar-samma upplaga som min (tidigt 80-tal).
-Vad ska du ha för den frågar jag .
Hon vänder på den och tittar på prislappen som sitter kvar. Där står det 185 kr.
... och vad säger kvinnan sen?

-Jo,185 kronor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Ja går det så går det...hehehehe
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  2. Hon verkade inte bra på märkningar över huvud taget va?

    SvaraRadera
  3. Antar att du gick därifrån utan kokbok.

    SvaraRadera
  4. Ujujuj! Det var en optimistisk dam, må jag säga... :)

    SvaraRadera
  5. JO ni som undrar, en bakbok för 2 kronor fick jag med mig från den stackars damen som satt ut en jätteannons i reklambladet på orten... undrar om hon fick ihop till den.

    SvaraRadera
  6. Tydligen hade ju inte Majvor någon egentlig loppis heller....Men du hon kanske ville ha ihop till annonsen av dig ;)

    SvaraRadera
  7. Lisette: dessvärre tror jag inte hon fick det att "gå ihop".

    SvaraRadera