torsdag 25 mars 2010

Deja vu och 14 grader.

Hade den stora lyckan att idag gå på kurs i stan, på Nya Ullevi (alltså det gamla)
just idag när den riktiga vårvärmen bara chockade oss...

smet ut från kursen lite tidigare och kom till Brunnsparken
med dofter av hundbajs och tobak och folk som krängt av sig jackorna!

Då, i slutet av 60-talet låg en bank där,
Wermlandsbanken som sen blev Götabanken etc etc
Jag hade tagit ut pengar och de ville föra in räntan, ringde således "hemmabanken"
och fick beloppet plus en vårhälsning från min storasyster som jobbade där.

När jag kom ut i vårsolen var det bara att slänga av sig vinterkappan och börja lukta
-samma dofter då som nu!

3 kommentarer:

  1. Låter underbart...kan du ta om det på torsdag....då kanske jag orkar ta in det helt.

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt väder i dag. Jag fick oxå lite flash backs från förr.

    SvaraRadera
  3. Kvinnan: Då ska vi ju till Blåkulla!!!
    Tänkte bara: Du ska väl också med?

    SvaraRadera