fredag 13 mars 2009

Alla snubbar...


vill ju vara katt, eller Mitt liv som Cecil.
Själv hade jag tur som kom till dom där, du vet.
Lillhusse lekte så mycket med mig när jag var liten, så jag lärde mig snart att få som jag ville. Lillmatte däremot tröttnade, när jag hade hoppat ner från balkongen för att hälsa på kattfröken på balkongen inunder och kom på att jag kunde skrika hela nätterna. Då lät hon djurdoktorn göra ett litet ingrepp på så jag skulle bli lugnare. Hon sa att mitt första kattliv var över, och jag fick flytta till Storhusse och matte.
Där var det rena lyxlivet... fick räkor varje fredag och fick sitta på en egen stol och jag lärde mig vänta, så då fick jag skalade räkor rakt in i kroppen.
Jag fick dem att möblera om i hallen, så jag kunde ha koll på alla som kom. Först puss och sen komma in. Jag fick komma ut på landet och jag lärde dem hur de skulle lösa det där problemet att komma hem mitt i natten, dvs in genom ett öppet fönster på verandan och upp på byrån, där jag kunde nå dörrhandtagen och öppna själv.
Mina utsvävningar nattetid blev allt värre och när jag varit i öppen strid med en gröngöling så var även mitt andra liv förverkat.
Nu undrar ni hur många liv det blev va ?

1 kommentar: