torsdag 19 mars 2009

Skjortsnack




Vid ynka få tillfällen tar min man på sig skjorta, på begravning, möjligen bröllop och vid det tillfället han skulle på Blå hallen för festivitas.

Slipsen hade en beundrarinna sytt åt honom - vit med lakritskonfektmönster!

Vännnnans man har däremot en snudd på misstänksam böjelse för dem. Köper ständigt nya, har alltid skjorta i alla sammanhang och stryker dem själv. Hon gjorde en djukdykning i hans garderob nyligen och fann 18 ouppackade skjortor!

En annans man har en lite mer Svenssoninställning, rätt plagg vid rätt tillfälle, som hon säkert lärt honom, efter det att han förbjudits ha sina syntetskjortor ! Denna kvinna styr och ställer ... OCH STRYKER SKJORTOR!

Nog är väl lagom bäst ?

eller egentligen spelar det väl ingen roll!

För min egen del både stryker och gillar jag skjortor, blusar eller skjortblusar,vad den nu än kallas.

1 kommentar:

  1. jag hade inte gillat om min man hade styrt vad jag hade på mig så jag försöker att låta bli jag oxå. och på skjortfronten går det upp och ner...Lite mer upp just nu eftersom han shoppade loss för ett tag sedan...

    SvaraRadera