söndag 1 mars 2009

Lappa ihop.

Äktenskap, förhållanden mer eller mindre seriösa sådana som gått stöpet.
Lappa ihop, så enkelt att säga och så svårt att göra!
Tänk om man inte vill?
Jag har definitivt bestämd mig nu (apropå min tidigare blogg om otrohet).
Jag VILL INTE ens försöka igen.
Nu vet jag att gräset är grönare på andra sidan.
Jag vet att jag kommer att bli nöjd med både färg och form!

Härmed vill jag slå ett slag för att bryta upp ibland och inte lappa ihop till varje pris.
Tack och farväl till "gamla frissan" och puss på dig min "nya"!

PS. Jag har också fått min egen teori om frissor bekräftad (och nej, jag drar dom inte alla efter samma kam ), men den återkommer jag till.

3 kommentarer:

  1. Nä, det finns inte alltid skäl till att lappa ihop, man måste kunna bryta upp och gå vidare. Och det utan att bli rädd! Jag håller helt och hållet med dig. FAst jag å andra sidan inte tycker att det är grönare på andra sidan, bara annorlunda! Eller ibland t o m likadant! Man följer sina mönster och väljer samma saker bara i annan tappning. Nåja, kort och koncist har du skrivit! Med tydligt budskap! Cissi

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig - ibland är det absolut läge att bryta upp och gå vidare. En del saker går bara inte att reparera.

    SvaraRadera
  3. har du varit hos frissan?? spännande att träffa dig i morgon...

    SvaraRadera