söndag 7 februari 2010

Promenad i väntan på våren

Där INUTI står en naken skönhet.
Undrar vad det blir när hon kommit ut!


Kryddsängarna vilar INUTI snötäcket.
Visst är det vitt och vackert och alldeles underbart
men ändå är man ganska trött på snöfoton.


INUTI det snötäckta orangeriet
står kryddväxter, citronträd och
lagerträd, som bara väntar på
utplantering till glädje för alla
besökare i slottsträdgården.
Gårdagens fotopromenad fick fokus på allt som "vill ut".
Passande att Fototriss hade tema INUTI.
Där finns många fina bilder på temat.

17 kommentarer:

  1. Fina bilder och den mellersta är helt underbar

    SvaraRadera
  2. Det var en snyggt tema i temat du komponerat med dina bilder.

    SvaraRadera
  3. Oj, vad våren känns avlägsen.
    :-(
    Men,d et var fina bilder
    :-)

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara: jag slickar i mig ditt beröm och fotar vidare...

    SvaraRadera
  5. Det finns hopp om våren - det tyder i alla fall din fina triss på :)
    Kryddsängarna ser fantastiska ut!

    SvaraRadera
  6. Jane: Dom är värda ett besök i sommar, Gunnebo slott och trädgårdar!

    SvaraRadera
  7. Gud vad fina biler du tar :))

    SvaraRadera
  8. Gafflan: Jag tackar och suger åt mig. Jag är en glad amatör...

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder du visar för oss!! Min favvo är nummer två =)

    Den är helt ljuvlig!

    Ha de gott och tack för ditt besök hos mig/ Bobo

    SvaraRadera
  10. Fina bilder, men visst längtar man till varmare årstid..

    SvaraRadera
  11. Å så man njuter av dina fina bilder - och kommentarerna också för den delen!

    SvaraRadera
  12. Bodil: Ha det så gott själv!

    SvaraRadera
  13. Bildkomposten: Hos dig får man just den känslan - av en varmare årstid.
    Lisette: Önskar jag kunde ge dig en lite tussilago att titta på!

    SvaraRadera
  14. Underbara vinterbilder! Jag sitter här och bara njuter.

    SvaraRadera
  15. Laila: Tack, men vilken efterlängtad vår vi får i år!

    SvaraRadera