måndag 15 februari 2010

Valentin idag istället

... hade jag och Fru S.
Hon hade stått en stund och väntat på sjukresetransporten.

Jag höll henne sällskap och pratade om katten
och sen ringde jag efter bilen som aldrig kom!


- "Den var beställd till tjugo i" sa damen i luren.
- " Hade den varit beställd till tjugo i hade jag stått här då -och inte nu- sa fru S.
Hon ville avbeställa och åka med mig istället!


-"Om jag får personnumret så kan jag boka av," sa damen i luren.
- " Fru S sa sitt nummer... det börjar på 15....om några år är hon hundra!


Jag följde henne till vårdcentralen och hon fick en bamsekram.
"Vi har alla hjärtans dag idag vi"!

9 kommentarer:

  1. Livet när det är som bäst :) När man gör sig själv och en annan medmänniska glad :)))

    SvaraRadera
  2. Gafflan:En riktig solskenshistoria.

    SvaraRadera
  3. Bra där! Både av dig och sjukhuset!

    SvaraRadera
  4. Den där förbenades färdtjänsten kan de stoppa upp någonstans. Det fungerar ytterst sällan. Spelar ingen roll vart i landet man bor.

    Tur att fru S hade dig som kunde ställa upp.

    SvaraRadera
  5. Kesu: Dom var riktigt flexibla och ärligen är jag inte säker på vem som sa rätt tid.
    Cicki: Det är bara så uselt. Hoppas hon kom hem sen, men hon skulle be personalen på vårdcentralen att hjälpa till.

    SvaraRadera
  6. När goda gärningar ger resultat

    SvaraRadera
  7. Härligt! Det värmer i mitt hjärta att läsa... På det sättet kan jag tänka mig att fira Alla Hjärtans Dag varje dag på året. Tänk att få glädja en medmänniska!!

    SvaraRadera
  8. Beppan: Vi kan ju göra vårt bästa och tänka lite mera med hjärtat, kanske.

    SvaraRadera