tisdag 7 september 2010

Ska det behöva

ta trekvart att ta ett endaste lite gruppfoto av en skolklass
som består av fyra elever och två lärare?

Åtta armar att hålla i knäet, helst
åtta ögon öppna och riktade åt kameran
mera kräver inte fotografen.

Lyckas hon uppfylla dessa krav
så håller fyra andra ögon koll på eleverna istället för i kameran
eller pressar fram nån sorts sammanbiten min, sk leende!

Hon får nog photoshoppa en hel del om vi ska se ut dom de "perfekta objekten"
vi aldrig kan bli!

7 kommentarer:

  1. kan du gissa varför jag har stora svettringar under armarna varje år på skolfotot?
    By the way: har inte sett att du bloggat förrän idag då det dök upp massa nytt...

    SvaraRadera
  2. Nä, det ska det inte. Men jag tror så här: ju mindre klass, desto mer tid (till)låter man (fotografen) att det tar. Stora - och många - klasser måste man bränna av snabbare.

    Vad sägs om den teorin då???

    SvaraRadera
  3. Kvinnan:... och jag biter mig i läppen.
    Kesu: Teorin håller inte. Vi tog hela nästa grupps tid också och jag tror att hon gett sig 3%&¤ på att få till åtminstone en OK bild.

    SvaraRadera
  4. Morsan: Jag och en av föregående talare är ändå nöjda, för vi slapp pekas ut först och sitta i mitten på personalens gruppbild (som de minsta) alltid får! Undrar vem som sitter där i år?

    SvaraRadera
  5. Oj! Och ingen gick ut??? Bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Cina: Som sagt var, svettigt värre!

    SvaraRadera