lördag 18 september 2010

Symbolik?

Jag har slutat drömma att jag springer,
men aldrig kommer framåt utan
det känns
som i en tunnel med hård motvind

nu har jag kommit med tåget
men har med mig åtta ICA kassar som ständigt ska packas om.

Inatt hade jag dessutom:

- en päls köpt på öppet köp för 699 kr
- en tvillingvagn med sitsarna efter varandra
- en lång stång med ögla därfram, typ simlärarredskap.
Eftersom man lägger nya järnvägsspår
fick jag byta till buss och spårvagn
innan jag kom till slutstationen
Väl där ringde jag MM som skulle komma med bilen och hämta mig

"Vi får inte in nåt av det här i bilen", sa han resolut.

... och vi dumpade ALLT

utom pälsen som vi gjorde om till björnskinnsfäll at ha framför brasan!

9 kommentarer:

  1. Jag springer fortfarande över skolgården och genom Myra när tåget tutar vid Sörigårn. Hinner aldrig fram.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken dröm! Att du kommer ihåg så många detaljer dessutom!!
    Jag brukar drömma en hel del, men kommer bara ihåg brottstycken.

    Det finns ju drömtydare! :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt för dig att du har slutat "springa " på nätterna ;) Vaknar du helt utmattad, eller?
    Kul med en kompis som också kommer ihåg mycket från nattens drömmar. Jag drömmer ofta om att jag simmar omkring i vatten - på de mest konstiga ställen.Undras vad farbror Freud tyder det till ;))

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Vad som helst....
    Anonym: Det är nästan värre att vara PÅ tåget med alla dessa ICA kassar!
    Beppan: Dom här drömmarna kommer precis innan jag vaknar och kanske därför så lätta att minnas!
    Lisette: "Springandet" och det här med alla prylar är precis lika utmattande. Helt slut när man vaknar.

    SvaraRadera
  5. Kan det betyda att du har för mycket i bagaget som du kanske borde göra dig av med.

    SvaraRadera
  6. Cicki: Du har nog i den tolkningen. Det är nog dags för "downshifting"

    SvaraRadera
  7. Du har rätt menar jag förstås!

    SvaraRadera
  8. kanske dags att rensa och släppa taget av något...
    själv är jag med barn nästan varje natt.

    SvaraRadera