söndag 26 september 2010

Bokmässan.

Stökigt, trångt, knökigt och stressigt,
och alldeles unberbart stimulerande!

Sett hur många kändisar som helst!
Minglat runt och "frotterat"
och känt sig "intellektuell"!

Lyssnat på spännande samtal och anföranden -
främst om mat, miljö, trädgård och hälsa!

Jag drogs som flugan till en sockerbit mot Värmlandsmontern där jag vann en nyligen utgiven diktsamling av Sven Smedberg (http://www.heidruns.se/000/000.asp), en värmlandsförfattare som jag inte är så bekant med.
Där finns de gamla skolkompisarna som blivit författare, en av dem även klasskamrat som en gång fick C i uppsatsskrivning! Han skrev alldeles FÖR BRA!?

Denna upplevelse var en gåva, som jag verkligen uppskattade.

13 kommentarer:

  1. Jag beundrar dig verkligen som orkade trängas bland alla människor. Själv börjar jag utveckla ngn slags fobi mot folkmassor.

    SvaraRadera
  2. Orkade inte gå i år. Var ute och stängde stugan för i år.

    SvaraRadera
  3. Klart du drogs till Värmlandsmontern. Åh...jag önskar att jag vore där...bokmässan och Värmlandsmontern och alltihopa!

    SvaraRadera
  4. Christina: Lite så är det för mig också och jag tror att det avskräckt mig förut. Men som sagt det gick riktigt bra och jag var där redan vid 10-tiden Det var betydligt mer folk vid 14 tiden när jag var "färdig".
    Tänkte bara: Va stänga redan? Förresten var jag därute och letade efter din stuga i fredags!

    SvaraRadera
  5. Anna: Ja såklart!!! Är Smedberg från dina trakter?

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du vann en bok också. Apropå författande kamrater som fick C i uppsatsskrivning. Jag fick också C i syslöjd. Jag var aldrig närvarande.....:-)

    SvaraRadera
  7. Åååååhhhhhh! Bokmässan! DEN saknar jag. En gång tog jag ledigt från jobbet och flyget ner från Stockholm, sprang runt en hel dag och åkte direkt till Landvetter för att flyga hem igen. Puh! Orkar inte sånt nuförtiden.

    Män böcker, dä ä mitt liv dä sä.

    SvaraRadera
  8. Cicki: Jaaaa...men det kommer efterräkningar... så skicka din adress är du snäll!
    Kesu. Du menar män OCH böcker antar jag!

    SvaraRadera
  9. ÅÅÅ så avundsjuk jag blir! Jag hade gärna minglat runt där och frotterat mig. Fast vid närmare eftertanke..... kanske inte. Det är allt väldigt jobbigt också;) Men precis som Kesu, "böcker det .... ". Grattis förresten till bokvinsten. Senaste gången jag var nere vann jag också en bok. Jag löste ett korsord- på rekordtid (skryt!) och vann en fin bok, vilken har jag glömt men roligt att vinna.

    SvaraRadera
  10. Lizette: Sånt klarar pantertanter lätt som en plätt! Jag menar både bokmässa och korsord!
    Jag höll mest till på andra våningen, där det var lugnare och jättetrevligt med matlagning, samtal om mat, och kokböcker i mängder förstås!

    SvaraRadera
  11. Vilken dröm att få gå på bokmässa!! Ngt jag har kvar att bocka av på min "To Do - lista".

    SvaraRadera
  12. Bokmässan, jag var också där. I lördags. Ja, det var mycket människor. Det gäller att kunna "koppla bort" allt runt omkring. Då går det bra. =)

    SvaraRadera
  13. Beppan: Välkommen ner nästa år!
    Ting o tankar: Ja det lyckades vi tydligen med.Jag tänker nog gå nästa år igen!

    SvaraRadera