lördag 30 januari 2010

Hårdnackad och stönig

är ju inte så trevliga epitet precis. Jag har kallat det för en princip att inte hänga på typ kedjebrev. Jag har ju tom skickat tillbaks lotter oskrapade.


Men nu dyker awarder upp titt som tätt och jag kanske i alla fall borde dela med mig av lite mer eller mindre dåliga laster och egenheter.

Så nu du Tänkte bara kommer sanningen fram och jag är lika spännade som en repris på SVT.

  • Jag är onödigt stornäsad både bildligt och bokstavligt. Älskar att stirra in i folks upplysta fönster.
  • Jag har nästan varit klasskompis med Svennis.
  • Jag älskar kall prinskorv.
  • Jag är dolt dominant och får enligt MM alltid som jag vill.
  • Jag kan utföra enkla sysslor med mina långa fötter och tår.
  • Jag är livrädd att gå ensam i skogen, men håller på att övervinna min koskräck.
  • Jag kan prata värmländska så ingen "utomsocknes" förstår.

7 kommentarer:

  1. Jättekul att få läsa lite om dina okända sidor :)

    SvaraRadera
  2. Jag tittar oxå in i folks fönster :)

    SvaraRadera
  3. Skönt. Du verkar ju väldigt mänsklig! Men du, det finns väl inte så många kor i skogen?
    Du får gärna gå med mig i skogen annars. Hålla handen menar jag, bara du lovar att prata värmländska hela tiden , det älskar jag även om jag inte fattar ett smack!

    SvaraRadera
  4. Du har ju simultankapasitet också. Du kan göra fyra saker på en gång. Vagga barn, nysta garn, sjunga viser och ------ -----. Det lärde dig Betti Lund när du satt i fang.

    SvaraRadera
  5. Christina: Ja, jag är ju inte som en öppen bok precis, varken privat eller på bloggen.
    Tänkte bara: Spännande och ïnspirerande! Vilka människor är därinne, vad tänker de ... och vilken smak har de?
    Lisette: Följer du mig tryggt i skogen så ska jag både prata och sjunga på värmländska.
    Anonym: Jag minns Betti, enstaka minnesbilder, och tror att hon betydde mycket för mig i mina tidiga år!
    Men min fjärde förmåga minnns jag inte...

    SvaraRadera
  6. Vi är tydligen rätt lika. Jag älskar också kall prinskorv. Jag har också sådana där långa och aristokratiska tår som man kan plocka upp kulor på golvet med. Och skogsrädd är jag fast jag älskar att gå i skogen om jag har sällskap. Däremot pratar jag inte värmländska och har inte varit nästan klasskompis med Svennis.....:-)

    SvaraRadera
  7. Cicki: Vi kanske kunde stötta varandra i skogen du o jag vandra barfota och "plocka kottar"!!!!

    SvaraRadera