onsdag 27 januari 2010

Som min mamma...


Jag köpte två nya "VinterKappor" på REA.
En götebossk en, i tyg som är som en en dålig chef,
inte tar in nåt utan bara släpper ut!
En i rött ylle, som jag burit varje dag i januari, eftersom det varit riktigt vinterväder!
Alltså riktigt Ogötebosskt!

När jag köper dessa ytterplagg får jag alltid en vag olustkänsla,
som jag nu kommit på vad det är.
Min mamma som fostrade 5 barn till rediga välklädda personer
fick nästan varje säsong avstå från NY VINTERKAPPA!!!!
Därför blev hon när vi vuxit upp en riktigt välklädd dam,
som älskade nya kläder och skaffade nytt in i det sista!

Därför är min insikt denna dag
Jag vill dö nyekiperad

precis som min kära mamma.

7 kommentarer:

  1. Din röda kappa är jättefin.
    Men den är nog sliten och färglös när det är dags för dig att kasta in handduken.

    SvaraRadera
  2. :-o Jag hoppas inte du har några planer på att kola vippen nu även fast du har ny kappa.

    Jag längtar också efter en kappa.

    SvaraRadera
  3. vad härlig att din mamma fick shoppa till slut...det hade likaväl kunnat bli:-Har jag klarat mig alla dessa är så ska jag nog klara resten oxå...

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara: har för avsikt att slita ut ca tre röda kappor till. det gäller bara att känna in sig så att man köper den sista i absolut rätt läge.
    Laila: Lugn där du, här kolas inga vippar än på länge!
    Kvinnan: Just för detta beundrar jag henne. Jag orkade knappt hänga på hennes "raider".

    SvaraRadera
  5. Låter hur bra som helst, jag lånar det från dig. Tänk vilket vackert lik jag blir!!!

    SvaraRadera
  6. Kesu: Då är vi två, fåfänga in i det sista!

    SvaraRadera
  7. Fåfängan är det sista som lämnar människan, visst var det så? ;)

    SvaraRadera