lördag 2 januari 2010

Olika grader av kallt!

Jag vägrar gå på promenad
minus 8 och snålblåst
i Göteborg...
då hjälper det inte att solen tittar fram!

Ola Skinnarmo tillfrågades om kyla i morgonTV
sa så klokt att det finns olika grader/sorter...
den värsta sorten?
minus 10 i Göteborg!

Var på stan och lekte turist
välklädd jämfört med alla äkta turister
som rökte utanför fiket med sidenschal
om sin blåfrusna lekamen

Inne på fiket gick det desto hetare till
språkförbistring kanske
men han som ville klaga på latten
hällde det över baristan!!!

En dito med temperament:
"Ut ur min lokal!"

Så skedde
ut i Götets snålblåst och kyla!

13 kommentarer:

  1. Göteborg är ju kallt även när det är varmt! Jag fryser alltid där!

    SvaraRadera
  2. Mor Duktig: Du har nästan rätt, fast det är lättare att fördra under den varma årstiden, och under tidig höst känns det ibland ritktigt varmt. Alltihop är havets "fel/förtjänst".

    SvaraRadera
  3. Har min dotter i Gbg. Nu förstår jag varför hon lät så konstig när hon ringde förut. Hon frös den lilla... ;)

    SvaraRadera
  4. 8 minusgrader? Här har vi haft ner till -30° ;) Ikväll har vi -21°, suck.

    Fast ni kanske har mer vind i Göteborg, då känns det ju kallare än vad det är...

    God fortsättning önskar vi från stationen!

    SvaraRadera
  5. Oj går det så hett till i götet??
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. annabellan: Hon behöver ny dunjacka och vetekudde bums!

    SvaraRadera
  7. Christina: Blåst och fuktig luft... så dubblera gradantalet, minst! Jag är uppvuxen i Värmlandssskogarna så jag vet skillnaden.
    Ha en riktigt god fortsättning på det nya året ni med!

    SvaraRadera
  8. Tant Brun: Här är det ytterligheter vad tempen beträffar!

    SvaraRadera
  9. Vad har ni för er där på västkusten? Här är det runt -10. Faktisk ganska trevligt ute för en gångs skull. Annars är ju Stockholmstrakterna inte heller så roliga när det börjar gå över till minusgrader. Fuktigt och kallt som attan. En annan är ju uppväxt med torrare och mer behaglig kyla.

    SvaraRadera
  10. Du lyckas då hamna i händelsernas centrum :)
    Och visst är det så att i GBG är det KALLT. Brukar ju hälsa på min mamma ibland när det är ca -20 ..det är kallt. så visst det är skillnd på KALLT o kallt

    SvaraRadera
  11. Cicki: Det finns för o nackdelar med denna Sveriges framsida!
    kvinnan: nu börjar det bli kallt inne oxå så jag bosätter mig i sängen ett par dar till...(bara såååå förslappad)

    SvaraRadera
  12. Den tråden, om vad som är framsida, tänker jag inte haka på.....:-)

    SvaraRadera
  13. Cicki: Jag är inte den som drar i den tråden så mycket egentligen, alltså ingen större lokalpatriot.
    Läste i tidningen idag svaret på hur man säkert vet att man är på Göteborgståget:
    Ringsignalen är måsskrik och den som svarar säger: Glenn!

    SvaraRadera