fredag 22 januari 2010

Fler bantartips...

Det infördes nämligen "nya kaloriregler" 2010-
som kan vara bra att känna till.
( hämtat ur en damtidning och skrivet av en man
nämligen Gunnar i Sandviken)

-Om du äter något och ingen ser det så innehåller det inga kalorier!
-Om du dricker en lågenergidryck och äter en chokladkaka, kommer kalorierna i chokladkakan att kvittas mot lättdrycken.
-Om du äter tillsammans med andra räknas bara de kalorier som du får i dig utöver vad de andra får i sig.
-Mat som intages av medicinska skäl ( till exempel toddy, varm choklad, rödvin, konjak mm)
räknas ALDRIG!
Fler tips kan ev förmedlas...

7 kommentarer:

  1. Jättebra tips!
    Mer sånt!
    Jag hittade massor av tips på denna blogg: http://blogg.vk.se/gunnel/2009/07/31/ett-nytt-hallelujamoment-131296

    SvaraRadera
  2. trasiga kakor räknas inte heller...

    SvaraRadera
  3. Jag läste en artikel i en hälsotidning som hänvisade till en undersökning som menade att allt fett från mörk choklad enbart satte sig på brösten. Det väljer vi väl att tro på ;-). En skön och härlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Om man råkar äta lite chips, räknas det?
    I så fall, om man har 27 årig bröllopsdag, kan man räkna bort det då?

    SvaraRadera
  5. Mian: tack för tipset!
    kvinnan: Trasiga är lika med inget!
    Tänkte bara: Fortsätt firandet ikväll är chips enbart välgörande!
    Ulrika Gabriel: Man hittar sin egen väg och det är nog bra för det mesta.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar också kika in här titt som tätt, fattar inte att jag inte har orkat titta på Följ-ikonen förr.

    Jag började kvällen med att tröstäta en stooor skål popcorn.

    SvaraRadera
  7. Jag dricker just nu rött vin i muskelavslappnande syfte. Helt klart av medicinsk art. Tyvärr ej receptbelagt och innefattas inte av högkostnadsskyddet. Det tycker jag det ska bli en ändring på.

    SvaraRadera